ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙKΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Πρέκας Επιφάνειος - PDTC

* Ψυχοθεραπευτής  

210 99 59 640 & 6944 100 101
¨Ηλιούπολη - Αττική¨
A+ A A-

Νοημοσύνη - Μετανοημοσύνη & πράξεις

Μετανοημοσύνη!.

Ερώτηση:
Μα τι είναι πάλι αυτή η "Μετανοημοσύνη" κύριε?.

Απάντηση:
Μετά - νοημοσύνη είναι, ο χαμηλός τρόπος που χρησιμοποιεί κάποιος την διανοητική του νοημοσύνη (IQ) με αποτέλεσμα, να πράττει αδέξια ή να φέρεται περίεργα
.

Παράδειγμα:

   -  έχει κάποιος μια Πόρσε και την χρησιμοποιεί ως αγροτικό αυτοκίνητο για να μεταφέρει ποσότητες φρούτων...  η Πόρσε φταίει?, ή το πώς αξιοποιεί το άτομο την νοημοσύνη του.
  
   -  ο πατέρας σας έχει το ασφαλέστερο κότερο που υπάρχει στον κόσμο... αυτό δικαιολογεί το να μην ξέρετε κολύμπι?
 
 


Η νοημοσύνη μετριέται σε διάφορα νοητικά πεδία του εγκεφάλου μέσω εξειδικευμένων Τεστ που συμπληρώνει ή απαντά το άτομο σε συγκεκριμένο χρόνο.

Οι μετρήσεις είναι δύο:

 
-  η
διανοητική νοημοσύνη ή αλλιώς IQ (Intelligence Quotient)
 
 -  η συναισθηματική νοημοσύνη ή αλλιώς EQ (emotional intelligence)


Το (IQ) και το (EQ) είναι σήμερα πλέον δύο διακριτές και ξεχωριστές ικανότητες της ανθρώπινης νόησης.
Το IQ (Intelligence Quotient), μετρά την ικανότητα του ατόμου προκειμένου να διεκπεραίωση κάθε μορφής εργασία.
Το EQ (emotional intelligence), μετρά την αντίληψη και τη διαχείριση των συναισθημάτων του ατόμου, καθώς και τη συμπεριφορά του σε σχέση με αυτά που αισθάνεται και είναι απαραίτητη για τη διαχείριση κάθε μορφής σχέση.

Συχνά συναντάμε ανθρώπους που έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης IQ (Διανοητική νοημοσύνη) και ταυτόχρονα καταγράφουν στα τεστ χαμηλές επιδόσεις στις δράσεις τους, - αυτό σηματοδοτεί την έλλειψη "μετά-νοημοσύνης"... δηλαδή, το άτομο δεν μπορεί να αξιοποιήσει την υπάρχουσα νοημοσύνη του (IQ) στην πράξη.
 
 
Γνωρίζουμε ότι:

Τα ενδιαφέροντα, οι δράσεις και οι εμπειρίες που βιώνει το άτομο επηρεάζουν τους δείκτες μέτρησης (IQ) και (EQ) προς το καλύτερο.

 
Ιδανικό είναι:

Να συνυπάρχουν στο άτομο και η (IQ) αλλά και η (EQ) με μετρήσεις πάνω του μέσου όρου που είναι (100) με μέγιστο το (200), - προκειμένου να μπορεί να συμπληρώνει την "εγγενή" διανοητική του νοημοσύνη,- (νοημοσύνη που όμως αναπτύσσεται με την εκπαίδευση) με την επίκτητη από τις εμπειρίες "συναισθηματική νοημοσύνη"... επιφέροντας ως αποτέλεσμα (το άτομο) να είναι ικανό να κάνει δράσεις που να αποτελούν μικρά δημιουργικά θαύματα. 

Το πως όμως, το άτομο αξιοποιεί καθημερινά τις διανοητικές του ικανότητες (IQ) και τις συναισθηματικές του δυνατότητες (EQ), είναι καθαρά θέμα εκπαίδευσης, ενδιαφερόντων, αυτογνωσίας, κριτικής σκέψης και αξιοποίησης του δυναμικού που διαθέτει. 

 
Παράδειγμα:

Ως άτομα, - καθημερινά δεχόμαστε πλήθος ερεθισμάτων που προκαλούν στον εγκέφαλο μας "συνειρμούς", - οι συνειρμοί αυτοί (με την σειρά τους) μας προκαλούν σκέψεις και οι σκέψεις συναισθήματα και τα συναισθήματα συμπεριφορές... εάν λοιπόν δεν έχουμε επαρκή "Αυτογνωσία" και σωστή κριτική σκέψη προκειμένου να τις διαχειριστούμε στη γέννηση τους... είναι δεδομένο πως αυτές οι πρώτες σκέψεις θα μας πάνε σε άλλους δρόμους, - δρόμους συναισθηματικών φαύλων κύκλων, μπλοκαρισμάτων, ανησυχιών, στρεβλών αντιλήψεων, αρνητικών σκέψεων ή φόβου και φοβιών.

 
Κλείνοντας
 
Αυτά που νιώθουμε πάντα σχετίζονται με αυτά που σκεπτόμαστε, είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα.
Η καθημερινή αξιοποίηση της νοημοσύνης IQ (Intelligence Quotient) και της EQ (emotional intelligence) με ορθό τρόπο, προϋποθέτει "Αυτογνωσία" και ορθή κριτική σκέψη, - ικανότητες που αναπτύσσονται μόνο εάν ασχοληθούμε συστηματικά με τον εαυτό μας. 

Συμπέρασμα: Αυτογνωσία. Αυτογνωσία και πάλι Αυτογνωσία!, για μια καλύτερη ζωή.