ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙKΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Πρέκας Επιφάνειος - PDTC

* Ψυχοθεραπευτής  

210 99 59 640 & 6944 100 101
¨Ηλιούπολη - Αττική¨
A+ A A-

Σωκράτης, Πλάτωνας, Αριστοτέλης, Ιπποκράτης κ.α.

Ο Πλάτωνας θεωρούσε ότι, με την κατάλληλη μόρφωση μπορούμε να περάσουμε στο νοητό κόσμο "τον κόσμο των ιδεών" κατακτώντας έτσι, τις καθαρές μορφές της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της ομορφιάς και της αλήθειας.

Ακούω διαρκώς σε συζητήσεις πως εμείς ήμαστε οι Έλληνες που βγάλαμε τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, την Φιλοσοφία, την Δημοκρατία, τον Ιπποκράτη από την «Κω» που όμως πέραν των άλλων πόλεων, διέπρεψε και στην Αθήνα εκείνης της περιόδου κλπ.

Η πραγματικότητα όμως είναι πώς, "ως νεοέλληνες" λίγα κοινά έχουμε  με αυτά τα "Μεγαθήρια", με ένα βασικό κοινό, ότι πολλοί από εμάς μεγαλώσαμε ή ζούμε στα ίδια χώματα και μπορούμε να θαυμάζουμε καθημερινά τα μνημεία πολιτισμού που απέμειναν από τι λεηλασίες των βαρβάρων που πέρασαν από εδώ.

Είναι δεδομένο όμως ότι:
Είμαστε ο μόνος λαός στον κόσμο που έχουμε το δικαίωμα να ονομάζουμε τους εαυτούς μας "Έλληνες" και να επικαλούμαστε τα επιτεύγματα αυτών των μεγαθήριων της Φιλοσοφίας, της Ιατρικής, της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού!

Επίσης:
Πολλά από αυτά που συζητιόντουσαν στην Αθήνα δυόμιση χιλιάδες χρόνια πριν, εξακολουθούν να ενδιαφέρουν ακόμα και σήμερα (παγκοσμίως) την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Παράδειγμα: Υπάρχει Θεός ή όχι, και εάν υπάρχει Θεός τι είναι? αρσενικός ή θηλυκός?. Έχει αυτό σημασία?. Υπάρχουν, νόημα και σκοπός?. Τι είναι η αλήθεια?. Τι είναι η ομορφιά?. Τι σημαίνει, καλή ζωή  κλπ.



Η παραπάνω σύντομη παράγραφος μας διδάσκει αρκετά πράγματα, διότι,  εμπεριέχει σοβαρά ζητούμενα, που έχουν απασχολήσει πολλούς ανθρώπους ανά τους αιώνες και απασχολούν ακόμα πάρα πολλούς και σήμερα.


Τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει όμως μέχρι και σήμερα είναι τα εξής:
  • το πώς αντιλαμβανόμαστε την έννοια του Θεού είναι μια εντελώς "υποκειμενική και προσωπική υπόθεση" που καθορίζεται από τα αναπτυξιακά μας βιώματα, τις μέχρι τώρα εμπειρίες και επιρροές μας.
  • επίσης, και τα υπόλοιπα που αναφέρονται στους "φιλοσοφικούς προβληματισμούς" είναι εντελώς «υποκειμενικά» και αυτός είναι ο λόγος που δεν έχουν απαντηθεί ακόμα μέχρι και σήμερα.
  • το βασικό δίδαγμα όμως του άρθρου μου είναι ή "ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ", και πιο συγκεκριμένα, πως διαχειριζόμαστε ως άτομα αυτή την δεδομένη "διαφορετικότητα" που συνοδεύει τον κάθε ένα από εμάς στην καθημερινότητα και πως επηρεάζει τις ανθρώπινες σχέσεις μας.
Κλείνοντας
Όσο λοιπόν πιο ευέλικτοι είμαστε σε σχέση με την «δεδομένη διαφορετικότητα» των ανθρώπων γύρω μας, - τόσο καλύτερες προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις μπορούμε να κτίσουμε και να συντηρήσουμε, - παράλληλα συντηρούμε πολύ καλύτερα την "ψυχική και βιολογική μας υγεία", γινόμαστε πιο ανοικτόμυαλοι, πιο ευέλικτοι και επιτρέπουμε στους άλλους να είναι διαφορετικοί, αρκεί αυτή η διαφορετικότητα να μην είναι εις βάρος μας ή εις βάρος της κοινωνίας που ζούμε.